Deel dit artikel
Deel dit artikel

Niet communiceren bestaat niet

Creatiever omgaan met communicatie

Als er bij sportverenigingen gesproken wordt over communicatie, wordt er dikwijls gedacht aan communicatiemiddelen. Het bestuur van de vereniging vindt dat er meer aandacht besteed moet worden aan de website of het verenigingsblad. De interne mededelingen moeten sneller worden opgehangen en ook de sponsorcommissie moet nu eindelijk eens zijn beslag krijgen.

En dat terwijl er op andere communicatieterreinen zo veel meer bereikt kan worden. Door creatief na te denken over hoe doelgroepen bereikt kunnen worden, valt er veel winst te behalen voor de vereniging; waardoor bijvoorbeeld de regionale pers wordt gehaald, vrijwilligers een rol kunnen hebben in de communicatie van de vereniging of nu eindelijk eens de lobby richting de gemeente ingezet kan worden. In dit artikel daarom een overzicht van de winst die een sportvereniging kan behalen door meer aandacht te besteden aan de vormen van communicatie die juist niet met de productie van middelen te maken hebben.

Download hier het gehele artikel.

Plaats reactie
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde downloads
laatste reacties
"Beste KNGU,

In een van de gemeentelijke zalen is brand..."
Verzekeringen 5 dagen
"hi im looking for a sponsor im a gym anthousiast but i cant afford ..." Voorbeeld sponsorcon... onbekend
"Met de nieuw kabinetsplannen inzake de wet DBA zou er zomaar eens e..." Wet werk en zekerhei... onbekend