Deel dit artikel
Deel dit artikel

Laat sponsors werven

Maak gebruik van het netwerk van de vereniging

Je hoeft als verenigingsbestuurder echt niet alles zelf te doen. Slim gebruikmaken van het netwerk rondom de club kan een hoop opleveren.

Met een bedrijvenclub beschikt de vereniging over een interessant netwerk. Want de ondernemers en de decision makers die de vereniging ondersteunen, kennen weer andere bedrijven die misschien ook wel belangstelling hebben om zich aan te sluiten. Soms leidt dat tot spontane aanmeldingen, maar je kan die vorm van ledenwerving ook stimuleren.

Stimuleren
Bijvoorbeeld door korting te geven op de contributie wanneer een lid van de bedrijvenclub een nieuw lid aanbrengt. De opbrengst stijgt dan weliswaar niet zo hard als wanneer je de acquisitie zelf had gerealiseerd, maar de omvang van de bedrijvenclub groeit en daarmee neemt de platformfunctie toe en dus ook de waarde van het lidmaatschap.

Upgrading
In het netwerk van de bedrijvenclub moet ook gezocht worden naar mogelijkheden om leden te upgraden naar de status van co-sponsor of misschien zelfs hoofdsponsor. Er zijn zonder twijfel bedrijven lid van de bedrijvenclub die eerst de kat uit de boom te kijken. Daarnaast hebben ondernemingen de neiging om te groeien, dus kan het zijn dat een bedrijf er aanvankelijk nog niet aan toe was om een grote sponsor te worden, maar dat inmiddels wel is.

Tags:    Netwerken
Plaats reactie
Gerelateerde artikelen
laatste reacties
"ligt het aan mij of is dit gewoon een open deur" Contributieverhoging... 21 uur
"https://www.facebook.com/groups/DGTheCoach
deze link werkt niet"
Ik ben Dutch Gymnastics 2 dagen
"Beste Sonja,

Nee je hebt niets gemist, de nieuwe bonds..."
Regelgeving en koste... 11 dagen