Deel dit artikel
Deel dit artikel
Gepubliceerd: 14 juni 2016

Aan de slag met het Handboek Communicatie voor sportverenigingen

De communicatiemogelijkheden voor sportverenigingen zijn talrijk. De ontwikkelingen op dit gebied gaan de laatste jaren in een sneltreinvaart. Tussen alle beschikbare informatiekanalen is het moeilijk kiezen welke het beste zijn voor je vereniging. Hoe kun je met communicatie nieuwe leden werven? Hoe kun je vrijwilligers behouden? Hoe bied je sponsoren een podium? 

Dat communicatie snel verandert, merken sportverenigingen ook duidelijk. In een aantal jaar verdween bij veel sportverenigingen het clubblad en werden sociale media omarmd. Optimaal gebruik van maken van al die beschikbare kanalen is complex.

Het Handboek Communicatie voor sportverenigingen geeft daarom antwoorden en praktische tips voor de communicatievraagstukken van sportclubs. Het handboek helpt bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen de communicatie van hun vereniging naar een hoger niveau te tillen, zowel in strategie als in de concrete, dagelijkse uitvoering. Vele tips en voorbeelden van kansrijke content maken het handboek praktijkgericht.

Het handboek bestaat uit vier delen. In ‘De basis’ komen de strategische afwegingen aan bod. ‘Het middelenpalet’ gaat praktijkgericht in op ruim twintig potentievolle communicatiemiddelen voor sportverenigingen. Het deel ‘Themacommunicatie’ zorgt voor verdieping op thema’s zoals wervings-, sponsor- en crisiscommunicatie. In ‘Achter de schermen’ komen ten slotte onder meer de organisatie van de communicatie, monitoring, onderzoek en handige programma’s aan bod.

Bestel het Handboek Communicatie voor sportverenigingen direct!

 

Tags:    Communicatie
Plaats reactie
Gerelateerde artikelen
laatste reacties
"Beste Karin,

voor meer informatie over onze freerunkar..."
Freerunkar 17 dagen
"Beste Albert Jan, wat vervelend voor jullie dat jullie evenement ni..." Freerunkar 17 dagen
"Goedendag, We hebben voor 1 juni de On the Movekar 1 gereserveerd v..." Freerunkar 18 dagen